Skip to content

Indul az Országos Diáktájékoztatás

Beszámoló

Szerző: Hutter Róbert (főszerkesztő)


Nagy örömmel jelentjük, indul az Országos Diáktájékoztatás online portál! Több heti megfeszített munkának köszönhetően készen állunk bemutatni új, színes szagos weboldalunkat.
Oldalunkat két főcéllel hoztuk létre: 1. objektíven tájékoztatni a diákságot, 2. párbeszédet teremteni a diákok és az őket képviselő társaik között.

Az effektív érdekképviselet alapja a tájékozottság. Magyarországon meglepően jó diák-érdekképviseleti rendszer működik, az oktatásigazgatás valamennyi szintjénél lehetőségünk van hallatni a hangunkat. Míg helyben a diákönkormányzaton keresztül tehetünk javaslatot, úgy rendszerszinten az Országos Diákparlament ad lehetőséget a kormánnyal való közvetlen párbeszédre. Sajnos amekkora lehetőségünk van, ugyanannyira kevesen tudnak kiigazodni ebben a bonyolult rendszerben (vagy egyáltalán hallottak az egészről). Ez azért fontos, mert az hogy nem ismerjük a lehetőséget, ugyanahhoz a végeredményhez vezet, mintha alapból nem is lenne lehetőség. Az effektív érdekképviselet alapja tehát a tájékozottság.

Mottónk a “röviden, érdekesen, diákul”. Célközönségünk a diákság, ezért igyekszünk röviden, érthetően és diáknyelven írni. Mindemellett természetesen fontos, hogy jogilag is helyesek legyünk, ezért szövegeinket rendszeresen ellenőriztetjük jogi szakértőkkel. Oldalunkat direkt úgy építettük fel, hogy az egyszerűbb, átfogó képet festő szövegek mellett, mindig lehetőség legyen elmélyülni a hosszabb, több mindenre kitérő leírásokban.

A véleményalkotás joga az olvasóé. Alapelvünk, hogy a híreinkben kizárólag tényeket írjunk. Kész vélemények tálalása helyett, rábízzuk az olvasóra, hogy a megadott tényekből milyen következtetéseket érdemes levonni. Statisztikai adatok közlésénél csakis kizárólag a hivatalos adatokra fogunk koncentrálni, hiszen a többiek megbízhatóságának megítélésével nem szeretnénk foglalkozni.

Párbeszédet kell létrehozni a képviselők és diákok között. Másik nagy célunk a párbeszéd létrehozása a diákság és az őket képviselő társaik között. Szerkesztőségünk tagjai a diák-érdekképviselet minden színteréről érkeztek, és általános tapasztalat, hogy a képviselők megválasztása után nem alakul ki érdemi párbeszéd köztük és a diákság között. Ez a szakadék pedig fundamentálisan aláássa az érdekképviselet lényegét, azt, hogy a képviselők a diákok véleményét továbbítsák. A párbeszéd létrehozása érdekében rendszeresen tájékoztatunk az Országos Diáktanács tevékenységéről, eredményeiről.

Comments are closed.